vineri, 3 februarie 2012

Placinta cu dovleac in aluat pufos




Reteta este simpla, nu trebuie sa investiti mult timp si energie ca in cazul foilor
de placinta laborioase, iar rezultatul este delicios.

Ingredientele necesare:

- un dovleac ca cel din imagine
- 2 cani faina
- zahar, o cana (dupa gust)
- 1 cana de lapte
- 2 oua
- 1 plic praf de copt
- scortisoara

Preparare:

Am spalat dovleacul, l-am taiat, l-am curatat de coaja, am bagat bucatelele in robotul de bucatarie si le-a maruntit (puteti sa le dati pe razatoare). Dupa ce au fost gata le-am pus la calit 15 minute cu un pic de zahar si scortisoara, amestecand des pentru a nu se lipi.
Intre timp am facut aluatul: am pus o cana de lapte intr-un vas, cele 2 oua, zahar , un pic de sare, am amestecat bine. Apoi am plus plicul de praf de copt, faina in ploaie ca sa nu faca cocoloase. M-am oprit de pus faina in momentul in care compozitia a capata consistenta unei smantani mai groase( pentru ca aluat sa fie pufos compozitia nu trebuie sa fie tare).
Am asezat in forma de tort hartie de copt, am turnat aproximativ 3/4 din compozitie, peste am pus dovleacul si deasupra am turnat restul de aluat, acoperind tot.
Am pus placinta la cuptor pentru 25 minute la foc mediu. Este gata cand vedeti ca s-a rumenit, o puteti pudra cu zahar.Mie nu imi place prea dulce, acum fiecare dupa pofte.


Un comentariu: